Nej det ska jag inte!

Eftersom jag är en person som har väldigt, och jag menar VÄLDIGT svårt för att bara vara, chilla, softa...what ever, så har jag betsämt ( döp det till nyårslöfte om ni vill ) att jag måste lära mig det. Jag måste säga nej till en del saker för att inte alltid vara uppbokad.
Åh det är så svårt, det finns så mycket kul att göra ju.
Idag var dock en chill-dag. Ja, dvs jag hade ju ett träningspass att se fram emot på kvällen, precis avslutat nu.
Och jag har promenerat med hunden i 50 min, tvättat 2 maskiner tvätt, dammsugit och torkat golven i hela huset...
hm...nu inser jag att jag har problem. Jag som tyckte att jag har inte gjort nååååågonting idag och blivit uttråkad.

Kan verkligen inte bara göra ingenting. Känns som slöseri med värdefull tid.

Men en sak jag absolut har lätt att säga Nej till är att bli smittad av omgivningen ( framförallt mannen ) av förkylning. Vill inte, hinner inte, orkar inte och ska inte!!

Därför blev det att grovhacka 2 gigantklyftor vitlök och strö över pizzan till middagen. Nu luktar jag säkert jätte gott, som vilken Grek som helst. Allt jag tror på för att stärka mitt immunförsvar.

Ja, jag vet, blir jag smittad så blir jag, men jag försöker i varje fall att bygga upp mig själv för att kunna stå emot.

Och så har jag kommit på vad jag vill leda för pass till hösten; Kettlebells såklart! Låter som det perfekta för mig, tränar flåset som en löprunda, styrkan som ett gym + smidighet och koordination och allt detta med minimal belstning på knäna. Kan det bli mycket bättre?!
Har även hittat kursen jag vill gå, vi får väl se. Håller mina tummar i varje fall. Vi vill ju förnya oss. JAG vill förnya oss, och vi ska förnya oss.



Haha och jag kan göra det i högklackat!!! Som sagt.....kan det bli bättre?!



Nu ska jag se livet från den ljusa sidan, alltså Solsidan, och sedan är det Midsommar igen.

Imorgon Malmö och en ny vecka framför oss. Gör den till något bra.


Kram och Puss, träna din stuss




Kommentarer
Postat av: Sus

Man behöver inte bara sitta och inte göra något för att chilla. Finns det inget lugnt som du är intresserad av? Varför inte börja rita igen, det är så avkopplande för hjärnan. Jag blir själv fruktansvärt rastlös om jag inte gör någonting, men kroppen och knoppen behöver lite avkoppling ibland -lyssna till din kropp - det lönar sig i längden. Jaaaa, kettlebells röstar jag på - då kommer t.om jag på passen!! Kramen

2011-01-23 @ 22:46:43
URL: http://snuttis.blogg.se/
Postat av: Bottan

Så bra för det är väl du som får godkänna kursen :)

2011-01-24 @ 08:51:51
Postat av: Sus

Jag är i alla fall delaktig, men Kettlebells medför merkostnader. Det är ju liksom inte bara kursavgiften utan även en stor kostnad att köpa in alla vikterna..

2011-01-24 @ 09:01:29
URL: http://snuttis.blogg.se/
Postat av: Bottan

Just precis, en bra investering

2011-01-25 @ 09:43:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0